Dunlop Sportmax Q-Lite – nowa opona do motocykli klasy „125” i „250”
Hypersportowe osiągi, podwyższona trwałość bieżnika i poprawione prowadzenie – to najważniejsze zalety nowej opony Dunlop Sportmax Q-Lite. Nowa opna to debiut w segmencie opon do motocykli sportowo-turystycznych. Dzięki nowej mieszance Sportmax Q-Lite sprosta wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy „125” i „250”.
„Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem,” powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie.
Opona wprowadza hypersportowy design i osiągi do segmentu lekkich motocykli klasy „125” i „250”. Zaawansowany profil opony Sportmax Q-Lite o jednolitym promieniu daje kierowcy porównywalne odczucia przy podczas jazdy z dowolną prędkością jak i kątem złożenia. To ważne żeby zapewnić motocykliście poczucie pewności, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na krętej drodze.
Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP i w porównaniu do niego oferuje dłuższy o 60% przebieg [1]. Nowa opona ma się charakteryzować się lepszymi przyczepnością i właściwościami prowadzenia, dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika. Przekładają się one na większą powierzchnię styku opony z asfaltem nawet przy dużych obciążeniach.
Nowa mieszanka Dunlop Sportmax Q-Lite
W oponie Dunlop Sportmax Q-Lite zastosowano całkiem nową, w pełni węglową mieszankę. Została ona wzbogacona w najnowocześniejsze rodzaje żywic, które poprawiają przyczepność opony zarówno na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlopa zoptymalizowali także wzór bieżnika oraz kształt profilu opony. Wprowadzaone zmiany mają poprawić jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.
Wzór bieżnika przyomina swym kształtem bieżniki stosowane w oponach do motocykli hypersportowych. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Kształt bieżnika został zaprojektowany przy wykorzystaniu komputerowej symulacji FEA (Finite Element Analysis). W efekcie udało się zwiększyć przebieg opony i ograniczyć jej nierównomierne zużycie.
[1] Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle testowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Motocykle i kierujący zmieniali się w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić.