BMW R 1200 GS

Od prezentacji GS-a 1200 minęło już osiem lat. To szmat czasu, a konkurencja nie śpi. W Koloni Niemcy  pokazali zapowiadanego od kilku miesięcy GS-a z silnikiem chłodzonym cieczą. Od strony  stylistycznej zmieniło sie niewiele, ale silnik to już inna bajka. Chłodzenie cieczą, wielotarczowce sprzęgło mokre i  sporo bajerów mających na celu tylko jedno – być maksymalnie user friendly. Dobra, zapomniałbym o jeszcze jednym, trzeba zarobić sporo kasy na nowym modelu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej fotek w galerii. 

 

Dane techniczne

Silnik
Typ: bokser, chłodzony powietrzem i cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy, rozrząd DOHC, jeden wałek wyrównoważający, wtrysk paliwa, regulowany katalizator, Silnik spełnia normę Euro 3.
Średnica cylindra x skok tłoka                 101 x 73 mm
Pojemność skokowa                                 1170 cm3
Moc maksymalna                                        92 kW (125 KM) przy 7,750 obr/min.
Maks. moment obrotowy                           125 Nm przy 6,500 obr/min.
Stopień sprężania                                       12.5 : 1

ZOBACZ RÓWNIEŻ  TRIUMPH DAYTONA 660 - LEGENDA POWRACA

Osiągi
Prędkość maksymalna                               200 km/h
Zużycie paliwa przy prędkości 90 km/h    4.1 l/100 km
Zużycie paliwa przy prędkości 120 km/h  5.5 l/100 km
Rodzaj paliwa                                                benzyna bezołowiowa 95 (LO)
Elektryka
Alternator 580 W, akumulator Typ 12 V/11,8 Ah
Przeniesienie napędu
Sprzęgło  wielotarczowe sprzęgło mokre sterowane hydraulicznie, antyhoppingu, sześciobiegowa skrzynia biegów, napęd tylnego koła wałem kardana

ZOBACZ RÓWNIEŻ  DUCATI STREETFIGHTER V4 LAMBORGHINI "CENTAURO" - DUCATI I LAMBORGHINI RAZEM W IMIĘ SZTUKI PAOLO TROILO

Zawieszenie/Hamulce
Rama stalowa, silnik jako element nośny.
Zawieszenie przód Telelever, średnica goleni 37 mm, Zawieszenie tył Paralever,  hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia
Skok zawieszenia przód/tył            190 mm/200 mm
Dynamic ESA Układ elektronicznej regulacji zawieszenia (Dynamic Electronic Suspension Adjustment) z czujnikami układu jezdnego na kołach przednim i tylnym, *WD

Wymiary 
Rozstaw osi                       1507 mm
Wyprzedzenie                    99,6 mm

Długość                               2207 mm
Szerokość (z lusterkami) 952,5 mm
Wysokość (bez lusterek) 1412 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 850 / 870 mm
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 238 kg

ZOBACZ RÓWNIEŻ  INDIAN PURSUIT - TURYSTYCZNY HEVY METAL [TEST]

Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
Ładowność 212 kg
Pojemność zbiornika paliwa 20.0 l
Rezerwa 4.0 l

Kąt nachylenia główki ramy 64,5°
Rozmiar obręczy, przód 3.00 x 19″
Rozmiar obręczy, tył 4.50 x 17″
Opony, przód 120/70 R 19
Opony, tył 170/60 R 17
Hamulce, przód dwie pływające tarcze hamulcowe, średnica 305 mm, 4-tłoczkowe promieniowe zaciski hamulcowe
Hamulce, tył Jednotarczowe, średnica 276 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający
ABS Zintegrowany/półzintegrowany, wyłączalny, montowany standardowo
ASC i tryby jazdy Sytem kontroli trakcji ASC (Automatic Stability Control), 5 trybów jazdy
Reflektory LED reflektor LED oraz reflektor LED z dodatkowym światłem do jazdy dziennej

 

I trochę marketingu, za to w fajnych klimatach.


A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.