Honda CB1000 Hornet

Honda CB1000 Hornet

24YMHONDACB1000Hornet

Tegoroczna EICMA należała do Hondy. Japońskie stoisko było przeogromne i pełne przepychu, a podczas targów Honda pokazała najwięcej nowych motocykli. No dobrze, można się spierać ile nowości drzemie w świeżo zaprezentowanych maszynach. Nie zmienia to faktu, że pojawiało się aż 5 świeżych modeli (CBR600RR, Honda CB1000 Hornet, Honda CBR500R, Honda NX500, Honda CB500 Hornet). Jednym z nich jest duży Hornet, czyli Honda CB1000 Hornet.

Po latach przerwy Honda powróciła z Honetem w sezonie 2023. Był to całkiem nowy model napędzany modnym obecnie, dwucylindrowym silnikiem o mocy 92 KM. Japończycy chwalą się, że jest to jeden z najlepiej sprzedających się nakedów tej klasy w Europie. Nie ulega wątpliwości, że cena 36 000 zł to w dzisiejszych czasach uczciwa oferta za nakeda tej klasy. Teraz do rodziny Hornetów dołącza większy brat CB1000 Hornet. Jest on napędzany czterocylindrowym silnikiem rzędowym, pochodzącym w linii prostej z Hondy Fireblade. Honda nie chwali się precyzyjnymi danymi technicznymi, mówiąc tylko, że silnik będzie osiągał ponad 150 KM i ponad d 100 Nm momentu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  HARLEY-DAVIDSON LIVEWIRE - TAK TWORZYŁA SIĘ HISTORIA

Podobnie jak w przypadku Hondy CB1000R, fabryka zdecydowała się na wykorzystanie stalowej ramy, w której zamontowano przedni widelec upside-down pochodxący od firmy Showa i tylny zawias wykorzystujący typowy dla Hondy system Pro-link. W tym przypadku amortyzator pochodzi również od Showa.

Co nieco zaskakujące, po wielu latach lansowania stylistyki nazwanej przez Japończyków Neo Sports Café, w nowym modelu witać wyraźnie odejście od tego kierunku, na rzecz agresywnego i nowoczesnego designu. Najlepiej jest on widoczny na przykładzie przedniej owiewki. Niesamowicie małej, wyposażonej w małe lampy projektorowe wykorzystujące diody LED. Motocykl wydaje się być szeroki w przedniej części, ale wyraźnie zwęża się w kierunku tyłu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  MOTO MORINI NOWOŚCI NA SEZON 2024

Dzisiaj nie wiadomo nic więcej na temat nowego Horneta 1000. Motocykl nie pojawił się również na stronie producenta. Czy sugeruje to, że nowy model będzie strzałem na wiwat? Nie sądzę. A może Honda boi się przestraszyć klientów ceną 1000? Tego dowiemy się najpóźniej na początku przyszłego roku.

24YMHONDACB1000Hornet

Podstawowe dane techniczne Hondy Hornet CB1000

Czterocylindrowy rzędowy silnik DOHC 16V o pojemności 999 cm3: moc maksymalna ponad 150 KM (110 kW), maksymalny moment obrotowy ponad 100 Nm
Układ wydechowy w konfiguracji 4-2-1
Elektronicznie sterowana przepustnica (TBW), 3 domyślne tryby jazdy oraz system kontroli momentu obrotowego (HSTC) i sprzęgło antyhoppingowe
Całkowicie nowa rama stalowa
Widelec Showa 41 mm SFF-BP USD z regulacją tłumienia dobicia i odbicia.
Tylny amortyzator Showa z zawieszeniem Pro-Link
Promieniowo montowane czterotłoczkowe przednie zaciski hamulcowe i pływające tarcze o średnicy 310 mm
Rozmiar opon: tył 180/55-17; przód 120/70 ZR17
Kolorowy 5-calowy ekran TFT, łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync
Podwójny reflektor projektorowy wyposażony w diody LED
Kolory: Grand Prix Red, Mat Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White

ZOBACZ RÓWNIEŻ  INDIAN PURSUIT - TURYSTYCZNY HEVY METAL [TEST]

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.