Home » Motocykle Bimota w Polsce
Motocykle Bimota Tesi H2 i KB4

Tak, wiem, że motocykle Bimota nie są najlepszym wyborem do turystyki. Zdaję sobie sprawę także z tego, że każdy motocyklowy turysta bez wahania zatrzyma przy tym włoskim cacku. W pierwszy weekend kwietnia (2023), podczas targów motoryzacyjnych Poznań Motorshow 2023, Bimota oficjalnie zadebiutowała na polskim rynku.

Na stoisku autoryzowanego przedstawiciela można było zobaczyć modele Tesi H2 oraz KB4, które jednocześnie trafiły do oficjalnej sprzedaży w Polsce.

Motocykle Bimota Tesi H2 i KB4

Motocykle Bimota – długa historia

Bimota to włoska marka motocykli, założona w 1973 roku w nadmorskiej miejscowości Rimini. Jej nazwa pochodzi od pierwszych liter założycieli: Bianchi, Morri i Tamburini, a bezpośrednim pretekstem do założenia nisko-seryjnej i unikatowej na rynku marki było zwycięstwo Tamburiniego wyścigu na torze Misano w 1972 roku. Bimota zasłynęła innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, jak zastosowany w gamie modeli Bimota Tesi zwrotnicowy układ kierowniczy. Co to oznacza? Przednie zawieszenie zamiast tradycyjnego widelca teleskopowego wykorzystuje wahacze pchane, które stały się elementem rozpoznawczym tego modelu. W tym motocyklu konstruktorzy nie wahali się wykorzystać drogich i wytrzymałych materiałów, takich jak stopy aluminium i włókno węglowe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  JAK DOBRZE ZNASZ MOTOCYKLOWY ŻARGON?

Po latach nieobecności na rynku, w 2003 roku firma wznowiła działalność i kontynuuje produkcję unikatowych motocykli we włoskiej manufakturze w Rimini. Firma szczyci się współpracą z lokalnymi dostawcami podzespołów regionu Emilia-Romania. Dostawcą najnowszej technologii oraz silników jest dzisiaj japoński koncern Kawasaki. Co może być nieco zaskakujące, historia lubi się powtarzać. Przed laty Bimota współpracowała już z Kawasaki przy produkcji modelu Bimota KB1 z roku 1977.

Obecna gama Bimota obejmuje dwa motocykla. Są to KB4 o mocy 142KM i masie 194kg. Flagowym motocyklem jest Tesi H2. Ta maszyna to prawdziwy potwór! Motocykl jest napędzany silnikiem wyposażonym mechaniczną sprężarkę. Dzięki niej ten czterocylindrowiec osiąga moc 231KM (242KM mierzone z systemem Ram Air). Takie osiągi powoduje, że motocykl jest aktualnie najmocniejszą maszyną mającą homologację drogową.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  BARTON NXT 90 NA POCZĄTEK MOTOCYKLOWEJ PRZYGODY DLA DZIECI
Bimota Tesi H2

Bimota Tesi H2 to nie jest motocykl dla każdego. Ten model będzie wyprodukowany w zaledwie 250 egzemplarzach. Kolejna zła wiadomość jest taka, że większość z wyprodukowanych motocykli znalazła już swoich nabywców. Teraz rozumiesz dlaczego ten motocykl jest nie lada gratką dla kolekcjonerów i miłośników wyjątkowych motocykli. Więcej informacji dostępne jest na stronie autoryzowanego przedstawiciela na rynku polskim: www.bimota-polska.pl

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.