Home » Nowa Honda GL 1800 Gold Wing
Honda GL 1800 Gold Wing 2018

2018 GL1800 Goldwing

Honda kazała nam czekać aż 16 lat na nowe wcielenie kultowego GoldWinga. I wiecie co? Warto było.

Tegoroczny model Hondy to całkiem nowy motocykl. W tym przypadku nie mam mowy o jakimkolwiek liftingu. Nowe są silnik, rama i zawieszenia. Niezmienny pozostał tylko znak rozpoznawczy tego motocykla – sześciocylindrowy silnik zbudowany w układzie bokser. Osiąga on moc 126 przy 5 500 obr/min i 170 Nm przy zaledwie 4500 obr/min. Zużycie paliwa? Fabryka wspomina coś na poziomie 5,6 l/100 km. Do wyboru będziesz miał cztery tryby jazdy: Tour,  Sport, Econ i Rain, zmieniające charakterystykę silnika.

Do tej pory ten turystyczny krążownik był wyposażony w klasyczną skrzynię biegów, w której kolejne przełożenia zmieniałeś lewą nogą. Pamiętaj jednak, że Honda ma w swojej ofercie dziwaczną, dwusprzęgłową skrzynię DCT. Może ona pracować w kilku trybach: całkowicie automatycznym, bądź manualnym (zmiana biegów guzikami na kierownicy). Nowego GL 1800 będziesz mógł kupić z jedną z dwóch skrzyń biegów do wyboru. Pierwsza, klasyczna jest sześciobiegowa. Ta z DCT ma aż siedem przełożeń!

ZOBACZ RÓWNIEŻ  UŻYWANE KAWASAKI ZRX 1200

To nie jedyny elektroniczny gadżet na pokładzie. W kokpicie tego najdroższego motocykla w ofercie Hondy znajdziesz ogromny ciekłokrystaliczny wyświetlacz pomiędzy zegarami. Reflektory jak i pozostałe światła zamiast żarówek mają diody LED, a bezkluczykowy system nie tylko odblokowuje zapłon i blokadę kierownicy ale również kufry. Ukłonem w kierunku zielonych jest opcjonalny system start-stop a w stronę tych lubiących ułatwienia, system ułatwiający ruszanie pod górę.

Ciekawostką są zawieszenia nowego Gold Winga. Pamiętasz zawias z BMW K 1200 S? Ten sam system zastosowano w Goldasie. Masywny aluminiowy widelec jest prowadzony systemem krótkich wahaczy. W ten sposób udało się obniżyć masy nieresorowane, zmniejszono nurkowanie motocykla a przód maszyny mógł być dzięki temu smuklejszy. Jak zwał, tak zwał. Mam nadzieję, że będzie tak dobrze działało jak wygląda. Z tyłu zdecydowano na klasyczny dla marki system Pro-Link. Poziom tłumienia będziesz mógł zmienić guzikiem na kierownicy, podobnie jak napięcie sprężyny tylnego amortyzatora, w zależności od wybranego trybu jazdy czy obciążenia bike’a.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  UŻYWANA YAMAHA BT 1100 BULLDOG - ZNAKOMITY WYBÓR NA POCZĄTEK

Nowy Gold Wing jest bardziej fit od poprzednika. Na wadze ubyło 48 kg, a nowa Honda waży teraz 365 kg w  podstawowej wersji.

Teraz nie pozostaje nic innego jak wygrać szóstkę w totka albo rozejrzeć się za dobrze płatną pracą, bo tanio to nie będzie. Stary Goldas kosztował dobre 124 000 zł. Czy nowy będzie tańszy? Szczerze w to wątpię.

Honda GL 1800 Gold Wing

Dane techniczne
Silnik: Chłodzony cieczą, czterosuwowy, sześciocylindrowy, rozrząd SOHC, cztery zawory na cylinder, elektroniczny wtrysk paliwa, średnica gardzieli 50 mm.
Przeniesienie napędu: wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia biegów: standardowa – sześciobiegowa + bieg wsteczny, DCT – siedmiobiegowa, napę tylnego koła wałem. 
Elektryka: akumulator 12V/20 Ah, alternator 120A, elektryczny rozrusznik 
Średnica cylindra x skok tłoka 73,0 mm x 73,0 mm
Pojemność skokowa 1833 cm3
Moc maks. 124,7 KM przy 5500 obr/min
Maks. moment obrotowy 170 Nm 4500 obr/min
Rama: grzbietowa, aluminiowa.
Zawieszenia: z przodu aluminiowy widelec w systemie Hossacka, z tyłu jednoramienny wahacz.
Hamulce: dwie tarcze hamulcowe średnicy 320 mm zacisk sześciotłoczkowy, z tyłu – jedna wentylowana tarcza o średnicy 316 mm, zacisk trzytłoczkowy, ABS
Rozmiary opon p/t 130/70R 18 / 200/55R 16
Wymiary i masy
Rozstaw osi 1695 mm
Kąt główki ramy 59,5 °
Wyprzedzenie 109 mm
Wysokość kanapy 745 mm
Prześwit 130 mm
Masa z paliwem 365 kg
Pojemność zbiornika paliwa 21,1 l
ZOBACZ RÓWNIEŻ  NOWE DUCATI MULTISTRADA V4 - WĘCEJ KOMFORTU I ŁATWIEJSZE PROWADZENIE

 

 

 

https://youtu.be/rk-a92SAGxk

https://youtu.be/H0pOrwgoUoM