NOWE BMW R 1300 RS – TURYSTYKA W SPORTOWYM STYLU

BMW Motorrad wprowadziło do salonów zupełnie nową odsłonę swojego sportowego turystycznego – nowe BMW R 1300 RS. Nowy model to połączenie nowoczesnej technologii, sportowego charakteru i komfortu. To motocykl, który wyznacza nowe standardy w klasie maszyn z silnikiem typu bokser.
NOWA DEFINICJA SPORTOWEJ TURYSTYKI
„Zaprojektowaliśmy R 1300 RS tak, by zapewniał jeszcze bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy, nie tracąc przy tym nic z komfortu podróżowania” – mówi Hauke Glässing, kierownik projektu. Nowy model łączy sportową precyzję prowadzenia z wygodą na długich trasach. Konstruktorzy postawili na całkowicie nową konstrukcję silnika, podwozia oraz aerodynamicznej sylwetki.
Dzięki opcji Performance, motocykl zyskuje dodatkowe elementy, takie jak: sportowe zawieszenie, krótkie dźwignie, regulowane podnóżki, sportowe szyby czy sportowe opony. To pozwala dostosować maszynę do jeszcze bardziej dynamicznej jazdy.

NOWE BMW R 1300 RS – MOCNIEJSZY SILNIK, LEPSZE OSIĄGI
Nowy bokser o pojemności 1300 cm³ rozwija moc 145 KM i moment obrotowy 149 Nm, co czyni go najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem tego typu w historii BMW. Trzy tryby jazdy dostępne w standardzie – „Rain”, „Road” i „Eco” – pozwalają dostosować charakter motocykla do warunków na drodze. Pakiet „Riding Modes Pro” oferuje dodatkowo tryby „Dynamic” i „Dynamic Pro”.
NOWINKI TECHNICZNE I KOMFORT UŻYTKOWANIA
BMW R 1300 RS oferuje szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak:
- Automatyczny asystent zmiany biegów (ASA) – umożliwia płynną jazdę bez potrzeby ręcznej obsługi sprzęgła.
- Nowe podwozie – stalowa rama główna i aluminiowa rama tylna, zapewniające lepsze prowadzenie i mniejsze masy własne.
- Zawieszenie DSA – system dynamicznego tłumienia i regulacji twardości sprężyn. To pierwszy system tego typu na świecie w seryjnie produkowanym motocyklu z widelcem upside-down.
- Lżejsze koła – nowe aluminiowe felgi zmniejszają masy obrotowe o ponad 1,4 kg.
- Zaawansowany system hamulcowy z Integral ABS Pro oraz opcjonalnym sportowym układem hamulcowym.

STYL I FUNKCJONALNOŚĆ
Nowe BMW R 1300 RS dostępne jest w czterech wariantach kolorystycznych. Są to: Racing Blue metallic, Triple Black, Performance (Lightwhite uni) oraz ekskluzywnym Option 719 Cuyamaca.
Zaprojektowany z myślą o ergonomii, motocykl oferuje szeroki wybór siedzeń i kierownic, pozwalając dopasować pozycję do stylu jazdy. System bagażowy, składa się z kufrów bocznych oraz i centralnego (o łącznej pojemności ponad 90 litrów). To czyni ten motocykl idealnym wyborem do dalekich wypraw.
BEZPIECZEŃSTWO I INTELIGENTNE SYSTEMY
BMW R 1300 RS wyposażono w pełne oświetlenie LED z charakterystycznym światłem do jazdy dziennej. Opcjonalnie dostępny jest system Headlight Pro z adaptacyjnym światłem skrętu, który poprawia widoczność w zakrętach.
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się również nowoczesny pakiet asystenta jazdy. W jego skjład wchodzą: aktywny tempomat (ACC), systemy ostrzegania przed kolizją czołową i tylną (FCW i RECW) oraz ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu (SWW).

NOWE BMW R 1300 RS – SYNONIM WSZECHSTRONNOŚCI
Od premiery R 100 RS w 1976 roku, linia RS zyskała legendarny status jako motocykle łączące sport i komfort. Nowe R 1300 RS nie tylko kontynuuje tę tradycję, ale ją rozwija – oferując zaawansowane technologie, wybitne osiągi i możliwość pełnej personalizacji. To motocykl, który pozwala zarówno na dynamiczną jazdę po krętych drogach, jak i komfortowe pokonywanie setek kilometrów w trasie.