SUZUKI M 1800 R INTRUDER
Szukasz wielkiego, mocnego cruisera, dzięki któremu wyróżnisz się z tłumu na ulicy? Wygląda na to, że Suzuki M 1800 R Intruder idealnie trafi w twój gust!
Serce Suzuki M 1800 R Intrudera– widlasta dwójka o pojemności 1783 cm3 – waży aż 112 kg! Sam wał korbowy łącznie z korbowodami waży 21,7 kg. Ten klasycznie wyglądający silnik jest naszpikowany nowoczesnymi jak na swoje czasy rozwiązaniami. W sumie masz: cztery przepustnice, cztery świece i cztery wałki rozrządu. V-dwójka 54° może się pochwalić jednymi z największych tłoków pracujących w seryjnie produkowanym silniku. Mają średnicę 112 mm! Widlak według zapewnień fabryki osiąga moc 125 KM i moment obrotowy 160 Nm. To zapowiada emocje!
Start spod świateł na M 1800 R da ci mnóstwo radości. Nawet ostrożne odkręcenie manetki zrywa przyczepność tylnego koła, ustawiając bike’a bokiem. Przyspieszenie do setki w zaledwie 4 sekundy i prędkość maksymalna przekraczająca 200 km/h – to robi wrażenie!
Gdy już rozpędzisz tę kupę żelastwa (z paliwem waży 345 kg), będziesz czekał na proste, bo poręczność na zakrętach woła o pomstę do nieba. Przedni kapeć ma szerokość 130 mm, a z tyłu na 8,5-calową obręcz naciągnięto 240-milimetrową gumę. To oznacza, że na winklach czeka cię nierówna walka. Gdy już sobie z tym poradzisz (złożenia wymagają siły), wkurzą cię szybko przycierające o asfalt podnóżki. Jakby co, możesz uznać, że szramy na nich to powód do dumy.
SPORTOWE HAMULCE
Żeby zatrzymać tego kolosa, inżynierowie sięgnęli na półkę z częściami do maszyn sportowych. Z przodu w tarcze o średnicy 310 mm wgryzają się dwa czterotłoczkowe zaciski radialne. Potrafią one działać dość ostro, jednak wymagają użycia dużej siły.
Sposób sprawdzania poziomu oleju jest lekko upierdliwy: najpierw musisz rozgrzać silnik, potem zrobić chwilę przerwy i dopiero wtedy sprawdzić poziom oleju (bagnet).
Kupując motocykl używany koniecznie sprawdź czy motocykl nie zaliczył szlifa. Niestety, w przypadku M 18000 R nawet lekka gleba oznacza poważne koszty. Przy poważniejszym upadku na bank ucierpią: zbiornik paliwa, hektary połamanych plastików, cała masa zniszczonych drobnych części (klamki, podnóżki, kierunkowskazy), pęknięte rama, uszkodzony widelec i przednie koło.
Nawet w niebitym Intruderze będą cię na co dzień wkurzać drobne upierdliwości: a to urwany wspornik tablicy rejestracyjnej, a to nie zawsze działający włącznik mrugania długimi, a to, że czasem po odpaleniu zimny silnik reaguje kichaniem na dodanie gazu.
Jeśli będziesz szukał używanego Intrudera, nie możesz za bardzo grymasić. Rynkowa oferta jest mala i ogranicza się do kilku sztuk. Na pocieszenie powiem tylko, że sprzedawane motocykle mają raczej symboliczne przebiegi. Ten motocykl ma robić wrażenie na ulicy, a nie nabijać tysiące kilometrów.
HIOSTORIA SUZUKI M 1800 R INTRUDER
2006 Debiut modelu.
2008 Debiutuje wersja oznaczona M 1800 R2, która różni się przednią lampą i brakiem małej owiewki.
2017 Zakończenie sprzedaży w Europie
DANE TECHNICZNE SUZUKI M 1800 R INTRUDER
SILNIK
Budowa: chłodzony cieczą, czterosuwowy, V2 54O, rozrząd DOHC, wałki napędzane łańcuchem, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, śr. gardzieli 56 mm, regulowany katalizator, skrzynia pięciobiegowa, napęd wtórny wałem.
Śr. cylindra x skok tłoka 112 x 90,5 mm
Pojemność skokowa1783 cm3
Moc maks.125 KM (92 kW) przy 6200 obr/min
Maks. mom. obrotowy160 Nm przy 3200 obr/min
PODWOZIE
Rama: podwójna, kołyskowa, stalowa.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 46 mm, tył – dwuramienny wahacz, centralny amortyzator z mechanizmem dźwigniowym, regulowane napięcie wstępne sprężyn.
Hamulce: przód – dwie tarcze, śr. 310 mm, stałe zaciski czterotłoczkowe, tył – jedna tarcza, śr. 275 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy.
Obręcze aluminiowe
Rozmiary felg p/t 3,50 x 18 / 8,50 x 18
Rozmiary opon p/t 130/17 R18 / 240/40 R18
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1710 mm
Kąt główki ramy 58,8°
Wyprzedzenie 124 mm
Skoki zawieszeń p/t 130/118 mm
Wysokość kanapy700 mm
Masa z paliwem348 kg
Ładowność217 kg
Poj. zb. paliwa/rezerwa 19,5/4 l
Przeglądyco 6000 km
OSIĄGI
Prędkość maksymalna 203 km/h
Przyspieszenia 0–100 km/h 4,0 s
0–140 km/h 11,0 s
0–200 km/h 17,6 s
Elastyczność 60–100 km/h 4,7 s
100–140 km/h 9,5 s
140–180 km/h 15,3 s