Yamaha YZF-R125

2014_yam_yzf-r125_eu_mnm3rb_sta_003

W tym roku Yamaha wprowadza na rynek YZF-R125 2014, będący najnowszą wersją jednego ze swoich najbardziej udanych modeli na europejskim rynku.

Nowy YZF-R125: „najlepszy w swojej klasie” staje się jeszcze lepszy
Obecny YZF-R125 wyznacza standardy w całej Europie w kategorii 125 cm3 Supersport. Dzięki swej zaawansowanej konstrukcji pochodzącej z serii R, połączonej z wyścigową technologią i radykalną stylistyką inspirowaną MotoGP, model ten nadał całkowicie nowy wymiar klasie 125 cm3.

Nowa owiewka inspirowana R6
Na 2014 roku nowy YZF-R125 został wyposażony w nową przednią owiewkę, inspirowaną kształtem zwycięskiego YZF-R6 z mistrzostw świata Supersport.  Nowa owiewka, z wlotem powietrza między reflektorami, nadaje modelowi 2014 jeszcze ostrzejszy wizerunek, który podkreśla DNA serii R oraz jego wyścigowe dziedzictwo.
Nowy przedni widelec typu upside down oraz nowa konstrukcja elementu łączącego zawieszenie z wahaczem
Jednym z najbardziej znaczących udoskonaleń podwozia na ten rok jest nowa konstrukcja przedniego zawieszenia. Tak jak R1 i R6, nowy YZF-R125 jest wyposażony w przedni widelec typu upside down, którego zwiększony poziom sztywności zapewnia lepszą stabilność i wyczucie przedniego koła. Zastosowanie tego bardziej wyszukanego widelca podkreśla obecność DNA serii R w YZF-R125 i umacnia jego pozycję wiodącego modelu w klasie 125 cm3 Supersport. Oprócz nowego widelca, model 2014 posiada także nowy kształt elementu łączącego zawieszenie z wahaczem, który oferuje lepsze prowadzenie motocykla oraz wyższy poziom komfortu jazdy zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  UŻYWANA MZ ETZ 150 - WEHIKUŁ CZASU

Zaawansowany, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz LCD jest podzielony na trzy główne części, z których sekcja środkowa posiada cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz typu słupkowego. Po lewej stronie znajduje się słupkowy wyświetlacz temperatury silnika oraz prędkości maksymalnej, średniej prędkości oraz danych dotyczących zużycia paliwa, a dzięki takim funkcjom jak zegar, wskaźnik poziomu paliwa/rezerwy, przebieg i zasięg na pozostałym paliwie, wyświetlacz YZF-R125 dostarcza kierowcy komplet informacji.

Nowy system wtrysku paliwa
Dzięki wyjątkowo skutecznej konstrukcji silnika i aerodynamicznemu nadwoziu, obecny model YZF-R125 jest motocyklem ekonomicznym, o przystępnych kosztach eksploatacji. Na 2014 rok ten wiodący w klasie 125 cm3 Supersport jest wyposażony w nowy system wtrysku paliwa, który jeszcze bardziej poprawia wydajność paliwa – o około 11%. Ta zwiększona oszczędność paliwa redukuje koszty użytkowania i zwiększa zasięg między tankowaniami. Dodatkowo, YZF-R125 2014 wciąż oferuje wysoki poziom natychmiastowej reakcji silnika i jego ogólne, pełne żywiołowej energii funkcjonowanie.

Przedni zacisk montowany radialnie i przednia pływająca tarcza hamulcowa
Więcej przykładów inspirowanej wyścigami technologii w modelu YZF-R125 można znaleźć w nowej konstrukcji przedniego hamulca, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie. Na 2014 ten innowacyjny Supersport został wyposażony w przedni zacisk montowany radialnie i pływającą tarczę przedniego hamulca dla zwiększenia siły hamowania i szybszej reakcji.

Ten zaawansowany system hamowania jest zazwyczaj kojarzony z osiągającymi bardzo duże prędkości motocyklami Supersport, a jego obecność w YZF-R125 podkreśla wyraźną intencję Yamahy, aby uczynić z tego modelu najbardziej zaawansowany i pożądany jednoślad 125 cm3.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  INDIAN PURSUIT - TURYSTYCZNY HEVY METAL [TEST]

Lekkie, inspirowane wyścigami koła ze stopu i szprychami w kształcie litery „Y”
Nowością na 2014 rok są pięknie zaprojektowane koła ze stopów, których lekka konstrukcja obejmuje cienkie szprychy w kształcie litery „Y”, podkreślające wyścigowy wizerunek tego wiodącego w klasie pojazdu. Przednia opona w rozmiarze 100/80-17 i szeroka tylna opona 130/70-17 oferują doskonałą przyczepność i precyzyjne trzymanie się drogi.

Ulepszone elementy podwozia
Oprócz większych zmian opisanych powyżej, również podwozie najnowszej generacji YZF-R125 zostało poddane znaczącym zmianom, z których każda ma służyć poprawie warunków jazdy.

Do nowego widelca typu upside down dopasowano całkowicie nowy błotnik, a jego stylizowane na karbonowe wykończenie dopełnia jego wyścigowego wizerunku. Model 2014 otrzymał również nową konstrukcję tłumika o nowym kształcie końcówki i przeprojektowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.

Poprawiony wygląd i funkcjonalność zapewnia dźwignia tylnego hamulca, dźwignia zmiany biegów i wsporniki podnóżków pasażera, wszystkie wykonane z aluminium, a do tego nowe światło tylne z wbudowanym światłem dodatkowym, tzw. guide light.

YZF-R125 – nowe właściwości na rok 2014:
Nowa konstrukcja owiewki inspirowana R6
Wlot powietrza umiejscowiony między reflektorami
Przedni widelec typu upside down o podwyższonej sztywności i z nową półką
Wielofunkcyjne, w pełni cyfrowe oprzyrządowanie LCD
Na nowo opracowany system wtrysku paliwa w celu zwiększenia ekonomiki zużycia
Przedni zacisk montowany radialnie, o zaawansowanej specyfikacji oraz pływająca tarcza
Lekkie, inspirowane wyścigami koła o cienkich szprychach w kształcie litery “Y”
Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia typu “link” poprawia komfort jazdy
Nowa konstrukcja przedniego błotnika o stylizowanym na karbonowe wykończeniu
Ulepszony tłumik i konstrukcja jego końcówki
Dźwignie hamulca tylnego i zmiany biegów z kutego aluminium
Podnóżki pasażera z odlewanego ciśnieniowo aluminium
Krótszy i bardziej kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną
Nowe światło tylne ze światłem “guide light”

ZOBACZ RÓWNIEŻ  DUCATI STREETFIGHTER V4 LAMBORGHINI "CENTAURO" - DUCATI I LAMBORGHINI RAZEM W IMIĘ SZTUKI PAOLO TROILO

2014 Yamaha YZF-R125. Stworzona z marzeń.
Seria R Yamahy jest jedną z najbardziej uznanych gam maszyn Supersport dostępnych obecnie na rynku, a jako Mistrz Świata w Supersport Yamaha potwierdza, że wyścigi zawsze były nieodzowną częścią jej DNA.

Od czasu wprowadzenia YZF-R125 na rynek, ten wyjątkowy jednoślad stale utrzymuje pozycję najbardziej pożądanej maszyny wśród młodych motocyklistów, szukających najlepszego motocykla wyścigowego w kategorii 125 cm3.

Nowy model YZF-R125 2014 został zaprojektowany po to, aby wnieść klasę 125 cm3 Supersport na następny poziom oraz, by zaoferować młodszym klientom możliwość poznania technologii rodem z kategorii Supersport już na początku ich motocyklowej „kariery”. Posiadając jeszcze bardziej zaawansowane podwozie i charakteryzując się inspirowanym serią R wyglądem i ekonomicznym zużyciem paliwa, nowy YZF-R125 2014 wnosi wyścigową technologię do klasy motocykli przezbnaczonych dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A1.

Dostępne kolory:
Mat Grey
Anodized Red
Race Blu (część naszej gamy Race Blu)

2014_yam_yzf-r125_eu_mdrm3_stu_006

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.