BMW R nineT Scrambler

Ten bike jest najlepszym przykładem, jak kosmicznie duże znaczenie ma dzisiaj design.
Jego silnik nie wyróżnia się ani mocą maksymalną, ani kosmicznymi rozwiązaniami. Zresztą to dobry znajomy z całej rodziny chłodzonych powietrzem bokserów. Rama jest dość nieskomplikowana, zespawana ze stalowych rur. A zawieszenia? Gdyby nie jednoramienny wahacz tylnego koła, charakterystyczny dla BMW i nazwany przez koncern Paralever nie było by w nich nic szczególnego. Prawda jest taka, że detale w postaci bajeranckiego zbiornika paliwa, oldskulowej kanapy, czy wyglądającego znakomicie tłumika czynią ten motocykl zajefajnym. Na dodatek spece od marketingu wiedzą dobrze co zrobić by wkręcić przyszłych odbiorców. Już poprzedni R nineT był produkowany w niewielkiej serii i jestem pewien, że w tym przypadku skończy się na tym samym. Zatem jeśli chcesz jeździć Scramblerem lepiej już teraz rezerwuj sobie motocykl u najbliższego dilera. Jeszcze się wahasz? Obejrzyj zdjęcia i sprawdź dane techniczne. Ten widok przyspieszy twoją decyzję.









Dane techniczne
BMW R nineT Scrambler
Silnik
Dwucylindrowy, bokser, rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder, wtrysk paliwa, elektryczny rozrusznik, sprzęgło suche sterowane hydraulicznie, napęd tylnego koła wałem,
Pojemność skokowa 1 170 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 101,0 x 73,0
Moc maksymalna 110 KM (81 kW) przy 7 750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 6 000 obr/min
Elektryka
Alternator 720 W
Akumulator 12/14 V/Ah
Skrzynia sześciobiegowa
Przełożenie pierwotne 1,737
Przełożenia poszczególnych biegów I 2,375
II 1,696
III 1,296
IV 1,065
V 0,939
VI 0,848
Rama i zawieszenia
Stalowa kratownicowa, silnik pełni rolę wlementu wzmacniającego
Widelec teleskopowy o średnicy goleni Ø 43mm
Zawieszenie tylnego koła Paralever
Skok zawieszeń przód /tył 125/140 mm
Wyprzedzenie 110,6 mm
Rozstaw osi 1 527 mm
Kąt główki ramy 61,5°
Hamulce
Hydrauliczne z przodu dwie tarcze o średnicy 320 mm, z tyłu jedna tarcza o średnicy 265 mm, ABS,
Obręcze aluminiowe o rozmiarze: z przodu 3,0 x 19″, z tyłu 4,5 x 17″
Rozmiar opon przód 120/70 ZR19, tył 170/60 ZR17
Wymiary i masy
Długość 2 175 mm
Szerokość z lusterkami 880 mm
Wysokość kanapy 820 mm
Masa motocykla gotowego do jazdy 220 kg
Masa całkowita 430 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17 l
Średnie zużycie paliwa (według normy WMTC) 5,3l/100 km
Przyspieszenie 0‒100 km/h 3,6 s
Prędkość maksymalna ponad 200 km/h
Chcesz zobaczyć całą galerię kliknij w zdjęcie.
