Nowe turystyczne enduro z BMW – G 650 GS Sertão
BMW pokazało właśnie nowy model turystycznego bike’a, nazywający się BMW G 650 GS Sertão (tak samo jak nazwa nieurodzajnego płaskowyżu w północno-wschodniej Brazylii). Tak na prawdę jest to dobrze znany BMW F 650 Dakar tyle, że po liftingu. Na zdjęciach motocykl wygląda na prawdę fajnie, a jak będzie jeździł…
Najważniejsze dane techniczne BMW G 650 GS Sertão
Silnik jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wielotarczowe sprzęgło mokre w kąpieli olejowej, skrzynie pięciobiegowa, napęd tylnego kola łańcuchem, regulowany katalizator, alternator 400W, akumulator 12/12 V/Ah
Pojemność skokowa 652 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 100 x 83 mm
Moc maksymalna 48 KM przy 6 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 60 Nm przy 5000 obr/min
Stopień sprężania 11,5:1
Rama stalowa grzbietowa,
Zawieszenia z przodu widelec teleskopowy, z tyłu wahacz stalowy, centralny amortyzator.
Skok zawieszeń, przód/tył 210/210 mm
Wyprzedzenie 123 mm
Rozstaw osi 1 484 mm
Kąt główki ramy 61,9 stopnia
Hamulce z przodu jedna tarcza hamulcowa o średnic 300 mm, zacisk dwutłoczkowy. Z tyłu tarcza o średnicy 240 mm, zacisk jednotłoczkowy
Rozmiar obręczy przód 2,50 x 21“ tył 3,00 x 17“
Rozmiar opon przód /tył 90/90 R21 130/80 R17
Długość 2185 mm
Szerokość 920 mm
Wysokość kanapy 860 mm (seryjna) 900 mm (wersja podwyższona )
Masa na sucho 193 kg
Masa całkowita 380 kg
Poj. zb. paliwa 14 l
Średnie zużycie paliwa
przy 90 km/h 3,2 l/100 km
przy 120 km/h 4,3 l/100 km
Przyspieszenie 0–100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 170 km/h