SCREW IT LET’S RIDE DOTARLI NA ALASKĘ!
Pewnie kojarzysz Elę i Grześka z teamu ukrywających się pod pseudonimem SCREW IT LET’S RIDE. To małżeństwo podróżników zaliczyło na motocyklu spory kawałek globu. Celem ostatniej podróży była Ameryka Południowa. Wyjazd musiał być udany, skoro zamiast wracać do Polski, postanowili wybrać się do Milwaukee na obchody 120-lecia istnienia marki Harley-Davidson. Po udanej imprezce podróżnicy postanowili pojechać jeszcze dalej… przez Nową Szkocję, Nową Funlandię, autostradę Trans Labrador i dalej do Prudhoe Bay na Alasce!
Jadąc przez Jukon (Kanada) na Alaskę postanowili podbić stawkę i „zaliczyć” słynną Dempster Highway. Droga ta ma 880 km długości, ze względu na położenie jest to droga szutrowa, a końcowym jej punktem jest miejscowość Tuktoyaktuk znajdująca się nad Oceanem Północnym. Droga ta jest uważana przez wielu za trudniejszą od Dalton Highway prowadząca do Prudhoe Bay. Ale pogoda sprzyjała i sprawnie pokonali trasę w obie strony.
Kolejnym celem było Prudhoe Bay, do którego dojazd okazał się nie lada wyzwaniem z powodu warunków atmosferycznych (deszcze i przymrozki). Droga mimo, że częściowo pokryta asfaltem była – wg słów miejscowych – w najgorszym stanie od 20 lat z powodu błota i kolein.
Ale Ela i Grzesiek nie znają słowa nie da się! Mimo trudów, podróżnicy dotarli do miejscowości Deadhorse w zatoce Prudhoe.
Można by bez końca rozpisywać się o ich podróży ale możecie zobaczyć tę super udokumentowaną wielką przygodę na ich profilach społecznościowych:
https://www.facebook.com/Screw-It-Lets-Ride-391080384785087 https://www.instagram.com/_screwitletsride.com_/
Trochę statystyk:
- 467 dni – 15 miesięcy podróży
- Przejechanych 86 922 km – w linii prostej ponad dwukrotnie okrążyli ziemię (długość równika: 40 075 km)
- Spalone 5382 litrów paliwa
- Zużytych: 15 opon (5 przednie, 10 tylnych) i 40 L oleju
- Odwiedzone wszystkie 13 państw Ameryki Południowej + 6 Państw Ameryki Centralnej oraz Meksyk, USA i Kanada – łącznie 22 kraje
- Odwiedzone 6 skrajnych punktów kontynentów
- Przekroczony równik czterokrotnie
- Łącznie przekroczone 10 stref czasowych
- 24 godzinny rejs Amazonką
- „…dziesiątki odwiedzonych niesamowitych miejsc i wielu poznanych cudownych ludzi, których spotkali na swojej drodze!”
Ekipa SCREW IT LET’S RIDE podróżuje na Harleyu-Davidsonie Pan America Special z rocznika 2022 z systemem ARH i kołami szprychowymi. Na potrzeby podróży motocykl został mocno stuningowany akcesoriami H-D i nie tylko
Dodatkowe akcesoria H-D założone w motocyklu:
- komplet aluminiowych kufrów wraz z mocowaniami.
- wysoko przelotowy mokry filtr powietrza SE
- pełna osłona silnika i regulatora napięcia
- osłona chłodnicy
- osłona przedniego reflektora
- dodatkowe dwuzakresowe oświetlenie (lampy na gmolach )
- gmol wydechu
- wydech SE
- quickshifter
- syrena alarmowa
- tank bag
- oparcie pasażera
Dodatkowe wyposażenie innych firm niż H-D:
- automatyczna olejarka łańcucha CLS
- dodatkowy deflektor przedniej szyby Touratech
- mocowanie centralne nawigacji Touratech
- wstępny filtr powietrza TT
- osłona czujnika położenia stopki bocznej TT
- osłona tylnego zbiornika płynu hamulcowego TT
- przedłużenie rozkładania bocznej stopki TT
- dodatkowe gniazda zasilania USB dla pasażera
- dodatkowe wodoodporne torby bagażowe TT
- dodatkowe wodoodporne torby na gmole TT
- osłona termiczna kolektora wydechowego
- mocowania elektroniki Ram Mount
- Przedłużenie błotników – Wunderlich
- powiększone handbar’y – Wunderlich
- siedzenia – Wunderlich
- offsety lustererek – Wunderlich
- kanistry paliwowe Rotopax
- opony Heidenau K60 Scout i Michelin Anakee Wild