Home » TEST NAVITEL G590 MOTO – SPRAWDZIŁEM, JAK DZIAŁA TA NAWIGACJA W PRAKTYCE

TEST NAVITEL G590 MOTO – SPRAWDZIŁEM, JAK DZIAŁA TA NAWIGACJA W PRAKTYCE

Navitel G590 Moto 020

Navitel G590 Moto to nawigacja GPS stworzona z myślą o motocyklistach. Odporna na deszcz, pył i wstrząsy. Wyposażona w duży ekran, dokładne mapy i łatwy montaż. Brzmi dobrze? Przetestowałem G590 Moto w różnych warunkach. W mieście, na autostradzie i poza utwardzonymi drogami. No to zobacz co jeszcze potrafi ten sprzęt.

BUDOWA I JAKOŚĆ WYKONANIA – TO SPRZĘT GOTOWY NA WSZYSTKO

Pierwsze wrażenie po wyjęciu nawigacji z pudełka? To rzucająca się już na pierwszy rzut oka solidność. Urządzenie już w dłoni sprawia wrażenie niezniszczalnego. Obudowa jest gruba, sprawiająca wrażenie masywnej, szczelna i wykonana z dobrej jakości tworzywa. Norma IP66 oznacza, że GPS wytrzyma deszcz i błoto. Testowałem nawigację w trasie, gdy dopadło mnie oberwanie chmury. Po kilku godzinach jazdy w deszczu urządzenie nadal działało bez zarzutu. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nawigacja była schowana za owiewką motocykla. Podczas jazdy woda nie lała się na nie strumieniami.

EKRAN 5 CALI – CZYTELNY I ŁATWY W OBSŁUDZE

Myślisz o taniej nawigacji i oczami wyobraźni widzisz nawigację wyposażoną w miękki rezystancyjny ekran dotykowy. Nic z tych rzeczy. Choć Navitel G590 Moto jest modelem bardzo przystępnym cenowo ale urzadzenie to wyposażono go w nowoczesny ekran pojemnościowy. Wyświetlacz 5″ TFT jest jasny i czytelny nawet w ostrym słońcu. To szczególnie ważna cecha doceniana przez motocyklistów. Tutaj nie trzeba się wysilać – trasa, informacje o kolejnych skrętach, jak i pozostałe dane są dobrze widoczne.

Co bardzo ważne – ekran można wygodnie obsługiwać w rękawicach motocyklowych wyposażonych w specjalne wykończenie opuszków palców przeznaczone do obsługi tego typu urządzeń. A gdyby twoja rękawiczka nie miała takiego gadżetu, w pudełku znajdziesz nakładkę na palec, służącą do obsługi tego typu ekranów.

MAGICZNY PALEC, czyli nakładka na palec rękawiczki umożliwiający obsługę ekranu urządzenia.

Co zaskoczyło mnie na ekranie? Ciekawym bajerem jest wybór kilku tras alternatywnych, możliwość szybkiego wyznaczenia podróży z uwzględnieniem omijania dróg płatnych, autostrad czy promów. Wystarczy kliknąć w odpowiednie ikonki podczas wybierania celu podróży na głównej stronie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  TEST ALKOMATU ALCOLIFE F8 BLACK – NIEZŁY GADŻET O OGROMNYCH MOŻLIWOŚCIACH

Pełnym zaskoczeniem była jednak informacja o zbliżających się przejściach dla pieszych. W pamięci nawigacji zawarte są zarówno te ze światami jak i te bez.

MONTAŻ I ZASILANIE – GOTOWE NA DŁUGIE TRASY
UCHWYT MOTOCYKLOWY W ZESTAWIE

Producent zadbał o o ty, żebyś nie martwił się o to, w jaki sposób zamontować nawigację do twojego motocykla. W pudełku znajdziesz:

  • Metalowy uchwyt na kierownicę z gumowymi elementami tłumiącymi drgania wraz z przedłużką. Jest on kompatybilny z zestawem RamMount.
  • Osłonę przeciwsłoneczną.
  • Przewód zasilający z końcówką do akumulatora,
  • Przewód zasilający zakończony złączem USB,
  • Przewód USB C do USB służący do wgrywanie oprogramowania z komputera

Montaż urządzenia jest szybki i prosty. Stalowy pałąk idealnie pasuje do wszystkich rodzajów okrągłych kierownic. Po dokręceniu dwóch nakrętek mocowanie stabilnie trzyma się kierownicy. Nawigacja stabilnie utrzymuje pozycję nawet podczas jazdy na nierównej nawierzchni.

Na początku zaskoczony byłem mocowaniem urządzenia w specjalnej ramce. Wystarczyło lekko wcisnąć je na miejsce, a delikatne kliknięcie informowało o zatrzaśnięciu się specjalnej zapadki. Takie zabezpieczenie wyglądało dobrze gdy jedzie się po równej drodze. A co zrobić gdy zjedzie się z asfaltu? W tej sytuacji ratunkiem była mała śrubka znajdująca się na tylnej ściance plastikowej ramki. To ona zabezpieczała urządzenie przed wypadnięciem. Idę o zakład, że równie dobrze chroni ona przed lepkimi rękami ciekawskich.

ZEWNĘTRZNE ZASILANIE NAVITEL G590 MOTO

Dzięki możliwości podłączenia do 12V instalacji w motocyklu, nie musisz martwić się o stan akumulatora w nawigacji. Tak, Navitel G590 Moto jest w niego wyposażony, ale prądu starcza na około 2 godziny działania, gdy ekran jest ustawiony w pozycji najjaśniejszego podświetlenia. Do jazdy po mieście to w zupełności wystarcza, do dalszych wyjazdów warto wpiąć się do instalacji motocykla. I w tym miejscu trzeba wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy. |Przewód zasilający jest podłączony do ramki mocującej , a zasilanie jest przenoszone do urządzenia za pośrednictwem kilku pinów znajdujących na pleckach urządzenia. Zabierając nawigację nie musisz szarpać się zatem z kablami.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  TEST ALKOMATU ALCOLIFE F8 BLACK – NIEZŁY GADŻET O OGROMNYCH MOŻLIWOŚCIACH

W domu możesz podłączyć się do nawigacji za pomocą kabla USB C. Do tego musisz jednak zdjąć małą pokrywkę znajdującą się z boku urządzenia. Trzeba wykazać się podstawowymi zdolnościami manualnymi. Bez paniki, maleńki śrubokręt i zestaw dodatkowych śrubek (te są naprawdę małe) znajdziesz w pudełku. Pod klapką znajduje si e gniazdo na kartę pamięci.

Navitel G590 Moto gniazdo USB i karty pamięci
Z LEWEJ STRONY URZADZENIA, pod zamykaną na dwie śrubki klapką znajdują się gniazda USB-C i karty pamięci.

OPROGRAMOWANIE I FUNKCJE NAVITEL G590 MOTO –
MENU INTUICYJNE I CZYTELNE

Obsługa urządzenia jest dziecinnie prosta i intuicyjna. Interfejs użytkownika jest prosty i logiczny. Nawigacja startuje w kilka sekund. Menu jest przejrzyste, duże ikony i teksty ułatwiają obsługę nawet podczas jazdy. W tym urządzeniu nie znajdziesz zbędnych opcji. Wszystko służy jednemu – szybkiemu i bezpiecznemu dotarciu do celu.

MAPY 47 KRAJÓW EUROPY

Wgrane mapy obejmują:

  • Całą Europę, w tym kraje bałkańskie,
  • System aktualizacji dożywotnich (przez komputer i program Navitel Navigator Update Center),
  • Szczegółowe POI: stacje, warsztaty, hotele.
  • Mapy są dokładne, mają dobrze oznaczone zakręty i ograniczenia prędkości. I to mi się podoba. Gdy zjeżdżałem z trasy – przeliczenie następowało błyskawicznie.

WYDAJNOŚĆ I SPRZĘT

  • Procesor MStar MSB2531, 800 MHz,
  • Pamięć RAM: 128 MB,
  • System: Linux,
  • Wbudowana pamięć: 8 GB + slot microSD do 64 GB.

Ten procesor nie jest demonem prędkości, ale nie musi być. W czasie jazdy urządzenie działa płynnie. Nawigacja nie zawiesza się, nie zacina i dobrze odbiera sygnał GPS.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  TEST ALKOMATU ALCOLIFE F8 BLACK – NIEZŁY GADŻET O OGROMNYCH MOŻLIWOŚCIACH

WADY? SĄ, ALE NIEWIELKIE

Brak wi-fi to chyba największy minus. Bo po to, by zaktualizować mapy lub wgrać nowe dane, będziesz musiał podłączyć urządzenie do komputera. Szkoda, że nie ma opcji bezprzewodowej synchronizacji.

Nieco zaskakujące jest zastosowanie systemu operacyjnego Linux. Z jednej strony jest on niezwykle wydajny z drugiej strony ogranicza możliwości rozbudowy o nowe aplikacje. Ale musisz pamiętać, że jest to system jest lekki i niezwykle stabilny.

DLA KOGO JEST NAVITEL G590 MOTO?

To świetny wybór dla:

  • Motocyklistów jeżdżących turystycznie,
  • Użytkowników skuterów i quadów,
  • Kierowców ceniących prostotę i wytrzymałość.
  • Nie jest to sprzęt klasy premium, ale oferuje sporo możliwości w dobrej cenie.

CENA I OPŁACALNOŚĆ

zestaw Navitel G590 Moto

Navitel G590 Moto dostępny jest już od około 550-600 zł. W tej cenie otrzymujesz:

  • Solidne wykonane urządzenie,
  • Komplet akcesoriów do montażu w każdym typie motocykla,
  • Aktualizacje map Europy,
  • Odporną na wodę i kurz obudowę.
  • To bardzo dobra relacja jakości do ceny.

PODSUMOWANIE – CZY WARTO KUPIĆ NAVITEL G590 MOTO?

Jasne, że warto! Navitel G590 Moto to świetny wybór, jeśli szukasz niezawodnej, niedrogiej nawigacji na motocykl. Przemyślany pod względem wyposażenia zestaw, dobra czytelność ekranu, duża wytrzymałość i dokładne mapy sprawiają, że Navitel G590 Moto to godny towarzysz każdej podróży. Ja jestem na tak!

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.