Ducati DesertX Rally: dla poszukiwaczy najbardziej ekstremalnych przygód

Ducati DesertX Rally skok

• DesertX Rally jest przeznaczony dla żądnych przygód motocyklistów, którzy uwielbiają wymagające podróże i rajdy.
• Unikalny i charakterystyczny styl uwidoczniony jest dzięki specjalnemu malowaniu, wysokiemu przedniemu błotnikowi i wzorcowemu wyposażeniu, które dedykowane jest prawdziwej jeździe terenowej.
• DesertX Rally zacznie pojawiać się w salonach dealerskich od stycznia 2024 roku.

W trzecim odcinku Ducati World Première 2024 Ducati zaprezentowało nowe wcielenie DesertX, który jest pierwszym modelem włoskiego producenta z Borgo Panigale wyposażonym w 21-calową przednią obręcz i 18-calową tylną. Wersja Rally dodatkowo charakteryzuje się najlepszymi komponentami ze sportowym rodowodem i najwyższej jakości rozwiązaniami, które sprawiają, że ten motocykl jest niezwykle skuteczny w terenie.

Ducati DesertX Rally na pustyni

Prototyp DesertX Rally został opracowany i testowany na torach. Należy wspomnieć, że był bohaterem wyścigu Iron Road Prolog na Erzbergrodeo 2023 z Antoine Meo za kierownicą, który jest wielokrotnym Mistrzem Świata Enduro i Mistrzem Europy w Supercrossie. Duet ten stanął na najwyższym stopniu podium w kategorii motocykli dwucylindrowych, co jest fantastycznym, a zarazem historycznym wynikiem dla Ducati.

Ducati DesertX Rally widok z góry

Podobnie jak wszystkie modele Ducati, DesertX Rally charakteryzuje się unikalnym stylem. Dzięki nowemu malowaniu i rozwiązaniom typowym dla świata offroad, wersja Rally komunikuje swój silny charakter już od pierwszego spojrzenia. Jednakże to dzięki wyposażeniu technicznemu bohater trzeciego odcinka Ducati World Première staje się prawdziwym wcieleniem motocykla rajdowego.

Wyposażenie pozwalające na pokonywanie każdej z przeszkód to między innymi wysoki przedni błotnik, nowe koła szprychowe, przednie zawieszenie Kayaba o zwiększonym skoku i tylny amortyzator z większym tłokiem, który wywodzi się wprost z motocrossu. Te rozwiązania wraz z lekką i wytrzymałą osłoną miski olejowej z kutego włókna węglowego, a także dźwignią zmiany biegów oraz tylnego hamulca wykonanymi z litego aluminium, jednoznacznie identyfikują Rally jako motocykl przeznaczony do najbardziej ekstremalnych przygód.

Ducati DesertX Rally amortyzator skrętu

Zawieszenie DesertX Rally zostało zaprojektowane tak, aby radzić sobie nawet z najtrudniejszymi przeszkodami, poprawiając dodatkowo i tak już mocne zdolności terenowe bazowego modelu. Zarówno przedni widelec, jak i tylny amortyzator, charakteryzują się najbardziej zaawansowanymi technologiami, które stosowane są w profesjonalnych motocyklach crossowych i enduro. Przedni widelec posiada specjalne rozwiązanie, które polega na zwiększeniu ciśnienia oleju wewnątrz wkładów, aby uniknąć kawitacji, a tym samym zagwarantować jednorodne i spójne prowadzenie motocykla.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  MOTO MORINI NOWOŚCI NA SEZON 2024

Widelec pokryty jest powłoką Kashima, która gwarantuje jeszcze płynniejszą pracę i poprawia żywotność. Skok zawieszenia zwiększył się o 20 mm (do 250 mm z przodu i do 240 mm z tyłu). Aluminiowy wahacz ma inny punkt mocowania niż ten w standardowym DesertX. W celu poprawienia prowadzenia w najbardziej wymagającym terenie, DesertX Rally jest wyposażony w regulowany amortyzator skrętu Öhlins. Nowy układ zawieszenia pozwolił na zwiększenie prześwitu do 280 mm (o 30 mm więcej niż w DesertX).

Ducati DesertX Rally tylny wahacz

Z myślą o poprawie zdolności terenowych, DesertX Rally jest również wyposażony w koła charakteryzujące się specjalnymi wymiarami do jazdy w terenie, które są bardziej wytrzymałe i lżejsze dzięki piastom wykonanym z litej stali węglowej i wysoko wytrzymałym obręczom Takasago Excel.

Wszechstronność DesertX Rally, podobnie jak w przypadku DesertX, przejawia się w potrójnej homologacji dla ogumienia. Pirelli Scorpion Rally STR są bazowym modelem, natomiast możliwe jest też zamontowanie opon Scorpion Rally, poprawiających dzielność terenową, a także Scorpion Trail II, dedykowanych do jazdy po asfalcie. Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy komponentów, DesertX Rally waży bez płynów 203 kg, czyli zaledwie o jeden kilogram więcej niż standardowy model, pomimo zmian wprowadzonych w zawieszeniu.

DesertX Rally jest wyposażony w dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z rozrządem desmodromicznym. Maksymalna moc wynosi 110 KM przy 9 250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6 500 obr./min. Jednostka charakteryzuje się stopniową i liniową charakterystyką dostarczania mocy, aby poradzić sobie z jazdą w każdych warunkach. Dodatkowo został zoptymalizowany pod kątem jazdy terenowej dzięki zmianie przełożeń oraz zmienionej kalibracji systemów elektronicznych. DesertX Rally posiada sześć trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally), a także systemy elektroniczne (Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control), których praca została ponownie skalibrowana zgodnie z nowym podwoziem i przygotowana do bardziej wymagających zastosowań terenowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  MOTOCYKL UŻYWANY - YAMAHA TDM 850 (4TX)

Ducati DesertX Rally przodobok

Wszystkie elektroniczne funkcje DesertX Rally są zarządzane z poziomu kolorowego ekranu o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 5 cali, który umieszczony jest tak, aby zapewnić optymalną widoczność nawet podczas jazdy na stojąco. Wyświetlacz został zaprojektowany do integracji z systemem multimedialnym Ducati, który umożliwia podłączenie smartfona, aktywując w ten sposób nowe funkcje, do których zalicza się sterowanie muzyką, zarządzanie połączeniami i nawigację Turn by Turn. Ponadto DesertX Rally oferuje w standardzie specjalny uchwyt do montażu nawigacji satelitarnej. Interwały serwisowe DesertX Rally to 15 000 km lub 24 miesiące, natomiast kontrolę luzu zaworowego należy przeprowadzić co 30 000 km. DesertX Rally jest również dostępny w wersji 35 KW dla posiadaczy kategorii prawa jazdy A2.

DesertX Rally posiada wszystkie niezbędne komponenty do jazdy w terenie w standardzie, ale ci, którzy chcieliby jeszcze mocniej go spersonalizować, mogą to zrobić wybierając akcesoria z katalogu Ducati Performance. Aby zwiększyć jego zasięg, możliwe jest zamontowanie dodatkowego 8-litrowego zbiornika, który gwarantuje prawie 40% większy zapas paliwa, a także jest doskonale zintegrowany z linią motocykla. Dostępne są aluminiowe kufry boczne, które w połączeniu z kufrem centralnym oferują całkowitą pojemność bagażową na poziomie prawie 120 litrów. Dla podróżników, których nigdy nie zatrzymują pogoda oraz pora dnia, dostępne są również dodatkowe reflektory LED i podgrzewane manetki. Gmole z rur stalowych chronią silnik i zbiornik paliwa przed uderzeniami podczas jazdy w terenie.

Ducati DesertX Rally jazda w rzece

Entuzjaści, którzy chcą uczynić swój motocykl jeszcze bardziej wyścigowym, mogą wybrać homologowany wydech Termignoni, który poprawia wartości mocy i momentu obrotowego o 7%. Wszyscy nabywcy, którzy chcą utożsamić się odzieżą z motocyklem mogą wybierać spośród różnych kolekcji, które posiadają grafiką korespondującą z barwami DesertX Rally. Dostępna jest również linia damska, w której skład wchodzi kurtka i spodnie Explorer, rękawice Atacama, buty Explorer T7 i kask Arai Tour-X5.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  UŻYWANA YAMAHA XT 660 R/X/TÉNÉRÉ

Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. Model DesertX Rally można zamawiać już u dealerów Ducati.

DesertX Rally – dane techniczne i wyposażenie:

  • Silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 (110 KM przy 9 250 obr./min i 92 Nm przy 6 500 obr./min)
  • Rurowa stalowa rama kratownicowa z odlewanym aluminiowym dwustronnym wahaczem
  • Zbiornik paliwa o pojemności 21 litrów,
  • Wysoki przedni błotnik*
  • Obręcze szprychowe 21″ x 2,15″ i 18″ x 4″, obręcze Takasago Excel z piastami ze stali węglowej
  • Opony Pirelli Scorpion Rally STR w rozmiarach 90/90-21 z przodu i 150/70 R18 z tyłu (alternatywnie: Pirelli Scorpion Rally, Pirelli Scorpion Trail II)
  • Widelec KYB Ø 48 mm o skoku 250 mm z regulowaną kompresja odbicia i dobicia (rury pokryte powłoką Kashima Coating)
  • Amortyzator tylny KYB z tłokiem o średnicy 46 mm, skok 240 mm, regulacja kompresji
  • Prześwit 280 mm*
  • Regulowany amortyzator skrętu Öhlins*
  • 6 konfigurowalnych trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally)
  • 4 tryby mocy z 3 poziomami
  • ABS Cornering Bosch regulowany na 3 poziomach
  • Kontrola trakcji Ducati regulowana na 8 poziomach
  • Ducati Wheelie Control
  • Kontrola hamowania silnikiem
  • Tempomat
  • 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT z obsługą aplikacji Ducati Link
  • Ducati Quick Shift Up&Down (DQS)
  • Pełny system oświetlenia LED
  • Dedykowane malowanie Iron Giant*
  • Regulowana dźwignia hamulca i zmiany biegów wykonane z litego aluminium*

*Wyposażenie i funkcje dostępne wyłącznie w DesertX Rally

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.