DUCATI MONSTER SENNA

Po raz pierwszy ścieżki Ducati i Ayrtona Senny skrzyżowały się w 1990 roku. Wtedy to Claudio Castiglioni, ówczesny właściciel Ducati, a jednocześnie zagorzały fan telantu Ayrtona Senny, podarował trzykrotnemu mistrzowi świata model 851 SP. W kolejnych latach Senna i Ducati zdali sobie sprawę, jak bardzo wiele ich łączy. Kiedy Brazylijczyk zobaczył nowe Ducati 916, nie krył zafascynowania. Ta fascynacja dała początek współpracy nad specjalnymi projektami, które połączyły Ducati i markę Senna.
Tak oto powstało Ducati 916 Senna – motocykl wyróżniający się wzorem malowania wybranym osobiście przez brazylijskiego kierowcę. Ta grafika łącząca antracytową szarość, matową czerń i czerwień, stała się ikoną w kolejnych latach. Seria limitowana, była ograniczona do zaledwie 300 sztuk. Jej debiut miał miejsce w marcu 1994 roku.

Tragiczny wypadek, w którym zginął Ayrton Senna, miał miejsce kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji. Spowodował on, że projekt Ducati 916 Senna został natychmiast wstrzymany. Późniejsza dyskusja między Ducati a rodziną Senny przekonała obie strony do kontynuowania projektu ku pamięci Ayrtona. Pierwsza seria wyprzedała się błyskawicznie, a kolejne dwie pojawiły się w latach 1997 i 1998, w malowaniach wybranych przez brata Ayrtona, Leonardo Sennę.
POWRÓT DO WSPÓŁPRACY
Współpraca z Senna Brands została wznowiona w 2014 roku wraz z modelem 1199 Panigale. Na bazie tego modelu powstała limitowana do 161 egzemplarzy seria. Powstało dokładnie tyle motocykli, ile Grand Prix przejechał Ayrton. Wszystkie Ducati Senny są dziś poszukiwane przez kolekcjonerów na całym świecie.

W tym roku Ducati ponownie składa hołd Sennie, prezentując kolekcjonerską edycję Ducati Monstera. Liczba egzemplarzy została ograniczona do 341, a cyfra ta również nie jest przypadkowa. Trójka oznacza liczbę tytułów mistrza świata zdobytych przez Sennę w Formule 1. 41 to liczba Grand Prix, które Ayrton ukończył stając na najwyższym stopniu podium.
Wybór Ducati Monstera do stworzenia tej limitowanej edycji jest związany z historią Ayrtona. Przed laty był on jednym z pierwszych właścicieli Monstera 900. Używał go do jazdy po Monte Carlo i na nim pojawił się podczas uroczystej gali Grand Prix Monaco F1 w 1993 roku.
NIE TYLKO MALOWANIE
Ducati Monster Senna oddaje hołd trzykrotnemu mistrzowi świata specjalnym malowaniem inspirowanym kolorem kasku, który kierowca używał podczas wyścigów z dodatkowymi wstawkami w kolorze żółtym, zielonym i niebieskim, które nawiązują do brazylijskiej flagi.

Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding: „Ayrton Senna był i na zawsze pozostanie ikoną. Legendą sportu, niezwykłą osobą, ale także zapalonym motocyklistą, którego chcemy uhonorować specjalną edycją, jednego z najbardziej kultowych modeli w naszej ofercie. Senna był jednym z pierwszych właścicieli Monstera 900 i doskonale reprezentował wartości tego motocykla: styl, śmiałość i odwagę. Limitowany Monster Senna to demonstracja tego, jak bardzo jesteśmy zaszczyceni faktem, że możemy określić trzykrotnego mistrza świata mianem prawdziwego Ducatisti”.
Bianca Senna, CEO Senna Brands: „Współpraca z Ducati jest historyczna i bardzo istotna. Monster to idealny motocykl, aby przypomnieć styl życia Senny. Ayrton zawsze zył na najwyższych obrotach połączonych z możliwością cieszenia się wolnym czasem. Fani na całym świecie, którzy podziwiają Ayrtona uznają tę współpracę za prawdziwy hołd dla jego kariery”.

Ducati Monster Senna jest wyposażony w podzespoły, które poprawiają wygląd i prowadzenie. Limitowany Monster waży bez paliwa 175 kg, czyli jest lżejszy o 4 kg niż model standardowy. Motocykl jest napędzany silnikiem Testastretta 11°. Chłodzoną cieczą, 4-zaworową jednostką dwucylindrową z rozrządem desmodromicznym generującym moc 111 koni mechanicznych. Ducati Monster Senna ma w pełni regulowane zawieszenie Öhlins, kute koła i układ hamulcowy Brembo.

TYLKO 341 SZTUK DUCATI MONSTER SENNA
Wygląd Ducati Monster Senna oprócz specjalnej kolorystyki wyróżnia się żółto-zielono-niebieskimi wstawkami na czarnych felgach, które wykonane zostały specjalnie dla tego modelu. Limitowane są także zaciski hamulcowe oraz dodatki na tłumiku Termignoni w kolorze żółtym. Innymi charakterystycznymi elementami tego modelu są siedzenie, owiewka pod silnikiem i animacja w kokpicie, która uruchamia się po włączeniu zapłonu.

Każdy motocykl jest wyjątkowy dzięki specjalnej tabliczce z nazwą modelu i niepowtarzalnym numerem. Dodatkowo każdy nabywca dostanie certyfikat autentyczności i specjalny pokrowiec.
WYPOSAŻENIE DUCATI MONSTER SENNA
- Wyjątkowe malowanie „Senna” *
- Tabliczka z nazwą modelu i niepowtarzalnym numerem (XXX/341) *
- Dedykowana animacja na desce rozdzielczej *
- Sportowa kanapa z logo *
- Silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3
- Moc maksymalna 111 KM przy 9 250 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy 9,5 kgm przy 6500 obr./min
- Homologowany tłumik Termignoni z żółtym paskiem *
- Aluminiowa rama
- Tylna rama pomocnicza wykonana z lekkiego GFRP
- Sety wykonane z litego aluminium *
- Aluminiowy wahacz
- Amortyzator skrętu Öhlins **
- Przedni widelec upside-down Öhlins NIX30 **
- Tylny amortyzator Monoshock Öhlins **
- Kute felgi aluminiowe (-1,86 kg) z wstawką w kolorze żółto-zielono-niebieskim *
- Przednie i tylne błotniki z włókna węglowego **
- Dodatkowa owiewka silnika *
- Pełne oświetlenie LED
- 4,3-calowy kolorowy wyświetlacz TFT
- Trzy tryby jazdy, nowy tryb jazdy na mokrej nawierzchni
- ABS Cornering regulowany na 3 poziomach
- DTC 8 poziomów, DWC 4 poziomy
- Kontrola startu regulowana na 3 poziomach
- Hamulce przednie Brembo z tarczami 320 mm, monoblokowe zaciski Brembo Stylema® pomalowane na żółto i radialna pompa hamulcowa *.
- Sprzęgło hydrauliczne z pompą radialną
- Wysokość siedziska 840 mm od podłoża
- DQS góra/dół
- Akumulator litowo-jonowy **
- Opony Pirelli Diablo Rosso IV
- Przednia owiewka
- Nakładka na siedzenie pasażera
- Dedykowany pokrowiec na motocykl *
- Certyfikat autentyczności *
* wyposażenie wyróżniające Ducati Monster Senna
** Wyposażenie premium w porównaniu z Monsterem/Monsterem+