Home » Dunlop Sportmax Q-Lite – nowa opona do motocykli klasy „125” i „250”

Dunlop Sportmax Q-Lite – nowa opona do motocykli klasy „125” i „250”

Dunlop Sportmax QLite

Photo: Dunlop

Hypersportowe osiągi, podwyższona trwałość bieżnika i poprawione prowadzenie – to najważniejsze zalety nowej opony Dunlop Sportmax Q-Lite. Nowa opna to debiut w segmencie opon do motocykli sportowo-turystycznych. Dzięki nowej mieszance Sportmax Q-Lite sprosta wymaganiom codziennej jazdy na lekkich motocyklach klasy „125” i „250”.

Dunlop Sportmax Q-Lite to świetne połączenie stylu i technologii, z ukłonem w stronę młodych entuzjastów motocykli, którzy szukają wyjątkowej przyczepności i ochrony w połączeniu ze stylowym wyglądem,” powiedział Luca Davide Andreoni, Marketing Manager Dunlop w Europie.

Opona wprowadza hypersportowy design i osiągi do segmentu lekkich motocykli klasy „125” i „250”. Zaawansowany profil opony Sportmax Q-Lite o jednolitym promieniu daje kierowcy porównywalne odczucia przy podczas jazdy z dowolną prędkością jak i kątem złożenia. To ważne żeby zapewnić motocykliście poczucie pewności, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i na krętej drodze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  MV AGUSTA WYDŁUŻA GWARANCJĘ - POZNAJ SZCZEGÓŁY
Dunlop Sportmax QLite
Photo: Dunlop

Sportmax Q-Lite zastępuje model TT900 GP i w porównaniu do niego oferuje dłuższy o 60% przebieg [1]. Nowa opona ma się charakteryzować się lepszymi przyczepnością i właściwościami prowadzenia, dzięki przełomowym rozwiązaniom w konstrukcji bieżnika. Przekładają się one na większą powierzchnię styku opony z asfaltem nawet przy dużych obciążeniach.

Nowa mieszanka Dunlop Sportmax Q-Lite

W oponie Dunlop Sportmax Q-Lite zastosowano całkiem nową, w pełni węglową mieszankę. Została ona wzbogacona w najnowocześniejsze rodzaje żywic, które poprawiają przyczepność opony zarówno na mokrych i suchych nawierzchniach. Inżynierowie Dunlopa zoptymalizowali także wzór bieżnika oraz kształt profilu opony. Wprowadzaone zmiany mają poprawić jej zachowanie na różnych nawierzchniach drogi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  ROZBUDOWANY EUROPEJSKI PROGRAM GWARANCYJNY HONDY NA MOTOCYKLE I SKUTERY

Wzór bieżnika przyomina swym kształtem bieżniki stosowane w oponach do motocykli hypersportowych. Pod względem strukturalnym, poprzez dostosowanie konstrukcji i liczby klocków, zoptymalizowano sztywność karkasu opony dla każdego rozmiaru. Kształt bieżnika został zaprojektowany przy wykorzystaniu komputerowej symulacji FEA (Finite Element Analysis). W efekcie udało się zwiększyć przebieg opony i ograniczyć jej nierównomierne zużycie.

[1] Test przeprowadzony przez Sumitomo Rubber Industries, Ltd w Japonii w 2021 roku, w Shirosato Test Center. Testowane rozmiary opon: 110/70-17 i 140/70-17. Motocykle testowe: YAMAHA YZF-R3 i KAWASAKI Ninja 250. Wyniki testów uzyskano poprzez pomiar głębokości bieżnika SPORTMAX Q-LITE i TT900GP w pobliżu wskaźnika zużycia w centralnej części tylnej opony. Pomiary zarejestrowane przed testami i po przejechaniu 1200 km. Motocykle i kierujący zmieniali się w celu wyrównania przebiegu. Ciśnienie powietrza (NA ZIMNO):YZF-R3 2,0 atm. przód ; 2,5 atm. tył / Ninja 250 2,0 atm. przód ; 2,25 atm tył. Indywidualne wyniki mogą się różnić.

ZOBACZ RÓWNIEŻ  ROZBUDOWANY EUROPEJSKI PROGRAM GWARANCYJNY HONDY NA MOTOCYKLE I SKUTERY

A może masz inne zdanie na ten temat? Nie bój się zostawić tu swojego komentarza.