W MEDIOLANIE POKAZANO DWA NOWE MODELE DUCATI PANIGALE V2 I DUCATI STREETFIGHTER V2
Podczas targów motocyklowych w Mediolanie, Ducati zaprezentowało nowe motocykle na sezon 2025. Są to Ducati Panigale V2 i Ducati Streetfighter V2 – które wprowadzają przełomowe zmiany w ofercie włoskiego producenta. Te dwa modele są najlżejsze w swojej historii, oferując wyjątkowe osiągi zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze. Oba zostały wyposażone w nowy silnik V2 oraz nowoczesne technologie, które zapewniają jeszcze lepszą dynamikę, precyzję i przyjemność z jazdy. Dzięki tym innowacjom, Ducati Panigale V2 i Ducati Streetfighter V2 stają się nowym punktem odniesienia w kategorii dwucylindrowych motocykli sportowych.
DUCATI PANIGALE V2 – NOWA ERA DLA SPORTOWYCH MOTOCYKLI
Ducati Panigale V2 to jeden z najbardziej oczekiwanych motocykli w ostatnich latach. Ten motocykl pokazuje zupełnie nowe podejście do klasycznej formuły i wyznacza nowe standardy dla sportowych motocykli z dwucylindrowymi silnikami. Ducati Panigale V2 jest efektem wieloletnich prac inżynierów Ducati. Jak mówią materiały prasowe – po raz pierwszy zaprojektowali oni motocykl zaczynając od „czystej kartki papieru”. Model ten łączy w sobie sportowy charakter nawiązujący do legendarnych Panigale 748, 848 i 959. Jednocześnie duży nacisk położono na komfort, wygodę i przyjemność z jazdy na co dzień.
Nowe Panigale V2 jest nie tylko lżejsze, ale także bardziej zwrotne i intuicyjne w prowadzeniu. Motocykl waży zaledwie 176 kg, co sprawia, że jest najlżejszym motocyklem w historii tej serii. Kluczowe znaczenie ma tu nowy silnik V2 o mocy 120 KM i pojemności skokowej 890 cm³, Zapewnia on doskonały przebieg momentu obrotowego, szczególnie w dolnym zakresie. To sprawia, że Panigale V2 jest idealnym wyborem zarówno na tor jak i na co dzięń.
STYL I AERODYNAMIKA – INSPIROWANE WYŚCIGOWĄ HISTORIĄ
Nowe Panigale V2 zachowało agresywną linię charakterystyczną dla Ducati, która łączy w sobie elegancję i funkcjonalność. Przód motocykla ma wyraźne nawiązanie do Panigale V4, z nowoczesnym reflektorem Full-LED i światłami DRL, które podkreślają sportowy wygląd. Zmiany w konstrukcji zbiornika paliwa, który jest teraz mniejszy i bardziej ergonomiczny, poprawiają komfort jazdy. Jest to szczególnie dobrze widoczne podczas pokonywania zakrętów, zmniejszając obciążenie nadgarstków.
Tył motocykla jest również zaprojektowany z myślą o aerodynamice. Płynne linie owiewek, nawiązują do klasycznych modeli Ducati, takich jak na przykład Panigale 916. Nowy układ wydechowy jest umieszczony pod siedzeniem. Nowoczesna konstrukcja kół, inspirowana trójramiennymi kołami Marchesini, dodatkowo podkreśla wyścigowy charakter Panigale V2.
DYNAMIKA I OSIĄGI – NAJLŻEJSZY PANIGALE V2 W HISTORII
Nowe Panigale V2 jest motocyklem, który zapewnia ekscytującą jazdę zarówno na torze, jak i na drodze. Dzięki zmniejszeniu masy o 15 kg w porównaniu do poprzednich modeli, nowa wersja jest bardziej zwrotna i łatwiejsza w prowadzeniu. Poprawiona ergonomia i nowoczesne zawieszenie pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału silnika, a wrażenie lekkości przyspiesza wrażenie radości z jazdy. Podobno na torze Panigale V2 prowadzi się precyzyjnie. Umożliwia w ten sposób kontrolowane osiąganie granicy przyczepności opon i pełne wykorzystanie możliwości motocykla.
DUCATI STREETFIGHTER V2 – WYŚCIGOWE DNA W NAKEDZIE
Streetfighter V2 to kolejny model bazujący na nowym Panigale V2, który zachowuje sportowy charakter, ale w wersji naked. W motocyklu zrezygnowano z przedniej owiewki, co nie tylko poprawia wygląd, ale zapewnia kierowcy więcej emocji po0dczas jazdy. Streetfighter V2 jest wyposażony w ten sam, nowoczesny silnik V2 890 cm³, co Panigale V2. Nowy Streetfighter waży tylko 175 kg, co czyni go najlżejszym Streetfighterem w historii Ducati (18 kg mniej niż poprzednia wersja).
Podwozie Streetfightera V2, oparte na lekkiej ramie monocoque z Panigale V2, zapewnia stabilność i precyzję przy dużych prędkościach. Wyższa kierownica w porównaniu do Panigale oraz brak przedniej owiewki zapewniają bardziej bezpośredni kontakt z drogą, co sprawia, że jazda staje się bardziej ekscytująca. Wraz z nowym silnikiem o mocy 120 KM i momentem obrotowym dostępnym już przy niskich obrotach.
NOWY SILNIK V2 – LEKKOŚĆ, MOC I PRECYZJA
Oba modele – Panigale V2 i Streetfighter V2 – są napędzane nowym silnikiem Ducati V2 90° o pojemności 890 cm³ i mocy 120 KM. Silnik ten, dzięki zmniejszeniu masy o 9,4 kg w porównaniu do poprzedniego modelu Superquadro, waży tylko 54,5 kg. Ten wynik czyni go najlżejszym dwucylindrowym silnikiem w historii Ducati. Z nową jednostką, dostępna jest również wersja torowa. Po zamontowaniu sportowego wydechu moc wzrasta do 126 KM a masa motocykla spada o kolejne 4,5 kg.
Silnik V2 zapewnia ekscytującą jazdę dzięki krzywej momentu obrotowego, która gwarantuje płynne dostarczanie mocy, szczególnie przy niższych obrotach. 70% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min. Taka charaktersytyka gwarantuje doskonałą elastyczność i dynamikę w każdych warunkach. Do tego dostępne są trzy tryby mocy (High, Medium i Low). Pozwalają one na dostosowanie mocy do aktualnych warunków jazdy. Będzie także dostępna wersja o mocy 35 kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
DUCATI PANIGALE V2, DUCATI STREETFIGHTER V2 – PEŁNA KONTROLA I BEZPIECZEŃSTWO
Nowe modele Panigale V2 i Streetfighter V2 są wyposażone w zaawansowaną elektronikę. Ma ona za zadanie poprawić zarówno osiągi, jak i bezpieczeństwo jazdy. Wbudowany sześcioosiowy moduł IMU współpracuje z wieloma systemami. Są to: Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control i Ducati Quick Shift 2.0. System Ducati Quick Shift 2.0, pozwala na błyskawiczną zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Teraz jest on standardowym wyposażeniem obu modeli. Wersje S dodatkowo oferują funkcje takie jak Ducati Power Launch i Pit Limiter.
Oba modele wyposażono w standardzie, w pełni regulowane zawieszenie, z widelcem Marzocchi i amortyzatorami Kayaba. Oczywiście wersje z literą S w nazwie będą wyposażone o niebo lepiej. Tu królować będzie Öhlins. Ponadto, Panigale V2 i Streetfighter V2 wyposażono w układ hamulcowy Brembo. Składa się on z dwóch tarcz o średnicy 320 mm i zacisków M50 monoblock. Taki pakiet ma być gwarancją doskonałej skuteczności zarówno na torze, jak i na drogach .
AKCESORIA I DOSTĘPNOŚĆ
Wśród akcesoriów znajdują się: wyścigowe wydechy, regulowane sety kierowcy, amortyzatory Öhlins, regulowane sety kierowcy, obniżona kierownica, akcesoryjna osłona sprzęgła, a także zaślepki niezbędne po demontażu lusterek i tablicy rejestracyjnej.
Nowe motocykle wjadą do salonów sprzedaży odpowiednio pod koniec stycznia (Panigale), albo pod koniec marca (Streetfighter). No to pozostało niewiele czasu na dobieranie kasy. Świnka skarbonka może już dziś czuć się zagrożona.